Het loopt op zijn einde

6 oktober 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag laatste volledige dag op Afrikaanse bodem.  Niets moet en alles mag. We ontbijten nog op ons appartement en toch zijn we weeral vóór half 9 al op pad. Ja we halen het maximum er nog uit deze laatste dag. We wandelen naar een lokaal marktje waar we even rond slenteren en eigenlijk niet zo veel te zien was buiten wat eetkraampjes. We dachten dat dit een marktje zou zijn met etenswaren en wat hebbedingetjes ofzo. Dan wandelen we maar over de promenade van Seapoint. Deze wandel boulevard hebben we al eens voor een stukje bewandeld. We wandelen naar waterfront omdat daar nog een ander overdekt marktje zou zijn. Gewoon leuk om eens te bezichtigen, verder is het niet zo speciaal. De rest van de dag bestaat voornamelijk uit terrasjes doen, winkeltjes bezoeken en vooral wandelen. Toch weer 20 km gestapt vandaag doorheen Cape Town. We zien de Tafelberg weer langs verschillende kanten en steeds hangt er diezelfde wolk rond, dus eigenlijk zien we de Tafelberg nooit helemaal. Heel vaak hangen er wolken rond de Tafelberg, daarom worden die wolken ook wel “het tafelkleed” genoemd. En net wanneer wij boven waren was het helder weer, en ook juist wanneer wij Lions head beklommen was het helder. Dit hadden we ook wel zo ingepland om juist deze activiteit te doen op de mooiste dagen van ons verblijf hier. Ons reisje zit er nu bijna op, en we hebben bijna alles exact gedaan zoals we uitgestippeld hadden. Men zegt wel eens dat Zuid Afrika “ De wereld in één land is “ en ik zal dat niet tegenspreken. Die diversiteit dat hier heerst heb ik nog niet vaak mee gemaakt. We reden met de auto door  indrukwekkende  landschappen, bezochten prachtig groene bossen langs de garden route, zagen droge vlaktes in de kleine karoo, we stonden oog in oog met de big 5, zagen walvissen rond onze boot opspringen, wandelden langs ruige kliffen bij kaap de goede hoop, we zagen adembenemende watervallen op de Panorama route, we konden lachen met de Penguins bij het strand, stonden bovenop de Tafelberg, stonden in de file omdat er olifanten onze wagen ophielden… kortom het was Fantastisch! Morgen hebben we nog heel voormiddag, en daarna is het terug naar Belgiëland! Ach kunnen we weer beginnen uitstippelen en uitkijken voor onze vakantie van volgend jaar!

1. Nicky maes:
    6 oktober 2023
    Jip het loopt op zijn einde.
    Maar deze mooie prachtige vakantie kan je weeral al afvinken se.
    En idd al uitkijken naar volgende jaar om weer zo mooie vakantie te kunnen volgen in deze verhalen.
    Ale grapjaskes tot binnenkort en hier gaan er 2 blij zijn dat tantie en nonkel kim terug zijn.
  2. Heidi Wilmsen:
    7 oktober 2023
    Het was weer zeer leuk jullie te kunnen volgen. Weeral mooie herinneringen voor jullie en hopelijk ook wat ideeën voor mij ooit!