Adios lima y bienvenida Arequipa!

3 mei 2017 - Arequipa, Peru

We waren weer vroeg uit de spreekwoordelijke veren gisteren, vandaag ook weer trouwens om half 5, ja die biologische klok afstellen lukt om de een of andere reden niet zo goed blijkbaar. Gisteren morgend na het ontbijt eerst even onze beentjes gaan strekken en een uurke in de stad gaan kijken, het was terug werkendag en schooltijd voor de bevolking. We wisten weer niet waar eerst kijken, man zo druk en toeterende auto,s, niet gewoon is 2 keer toeteren maar ik overdrijf niet echt om de 2 seconden hoorden we wel tuuuuut. We liepen het park in, zo goed als elk bankje dat je tegenkwam was bezet door iemand die naar zijn werk moest, nog even de krant lezen in het park, ondertussen laten ze hun schoenen poetsen zodat ze ongestresseerd naar hun werk kunnen gaan, ook gewoon de scholieren en ouderen zitten rustig op een bankje hun les voor te bereiden, de oudjes gewoon te lezen, zo leuk... zie je dat bij ons  al gebeuren dat in het stadspark mensen voor hun werk eerst nog even gezellig hun schoenen gaan laten poetsen en het gazetteke lezen. Ik heb er een mooie foto van genomen, en ik vond echt dat hij in zwart wit moest getrokken worden, het lijkt net een prentje uit een boek of een scene uit een oude film. Laterhand na die mooie indrukken weer de vlieger moeten pakken naar Arequipa. Deze vlucht was een uur en 20 minuten ongeveer. Daar stond een taxi ons op te wachten die ons naar het hotel bracht in 30 minuutjes. Het landschap hier is weer helemaal anders dan in Lima. De straatjes en steegjes zijn supergezellig en vanuit overal in de stad kun je de misti zien. "El Misti" een vulkaan met besneeuwde bergtop wat deze omkadering echt mooi maakt. We zien wel dat we er vandaag wat foto's van kunnen nemen. Onze taxichauffeur stopte uit het niets en zei hier is het! We keken elkaar aan en we hoefde niks te zeggen maar we dachten allebij hetzelfde. Hier!? Het leek net een gevangenis maar ja het zal wel kloppen dachten we, echt een oud vervallen huis met afgebladerde tralies en in geen honderd jaar lijkt het op een leuk hotel. Er kwam niemand open doen  ook niet in eerste instantie. Ahja toch daar kwam ze aan, de taxidriver was ondertussen al vertrokken. We gingen het " hotel " binnen. En de eerste indruk was verbazingwekkend waauw, echt gezellig. Een leuke binnenkoer met fontijn en cactussen van 5 meter hoog en bloemen, zo een romantische set uit een weeral oude film. De dame bracht ons naar de kamer, deze was ook tot onze verbazing zoveel gezelliger dan die van lima en zeker 3 keer zo groot. Een hoekzitbad in onze badkamer met sproeiers aan de zijkanten waarmee je er met 1 drukknop een jacuzzi van maakt. Na deze eerste indrukken van de kamer en een binnenplaats zoals een filmset besloten we om eerst even de stad in te lopen en op zoek te gaan naar " plaza de armas " we hadden het planneke mee hoor! We waren een 10 minuutjes aan het stappen toen we besloten om trug naar het hotel te gaan want we waren een trui vergeten voor het geval we laat trug zouden zijn want het kan hier savonds serieus afkoelen. Ok, terug op stap even het planneke erbij nemen en al chance da we terug zijn gegaan voor een trui want we waren al de verkeerde kant uitgestapt. Na even stappen, echt niet zo ver kwamen we aan op het plein, het leek wel het san marco plein uit venetie maar wel wat kleiner en minder duiven. Het zonneke deed mooi haar ( of zijn :)  werk ). Arequipa is een oude stad en naar het schijnt de 3 de stad in Peru na 1 Lima en 2 Cuzco waar we later nog naartoe gaan. Na wat door de staten te hebben gewandeld, vooral enkel de straat met winkeltjes hebben we gedaan, gaan we maar eerst trug naar ons hotel een douchke pakken, alleeja een jacuzzike haha, daarna trug de stad in om te gaan dineren, we hadden al wat leuke plekjes gezien. Uiteindelijk belanden we in een steegje en gaan we zitten op het dakterras met uitzicht op de verlichte kathedraal. Toplocatie! Na een smakelijke maaltijd nog even in de starbucks een caffee latte en een chocomelk gedronken en het was weer tijd om trug naar het hotel te stappen want de oogjes begonnen weer tegen te werken. Op de trugweg hoorde we een loeiharde klassieke muziek spelen, je raadt nooit van waar die kwam! ... De vuilkar, echt de mensen moeten toch weten dat het vuil moet opgehaald worden! Man, man kan je het voorstellen, zoals bij ons de ijsjescar rijdt, rijdt hier de vuilkar... schitterend!

1. Ma:
    3 mei 2017
    Amai da zal zeker de moeite weer zijn zo te horen dus laat die foto's maar komen he ben benieuwd !
  2. Nicky maes:
    3 mei 2017
    Woooow wat een leuk verhaal weer.zo benieuws naar de prachtige foto's.super vakantie.
  3. Nicky maes:
    3 mei 2017
    Geweldige foto's hoe jullie gepakt en gezakt zijn haha.molleke niet omver vallen he
  4. Make:
    3 mei 2017
    zo te lezen is allemaal goed mee gevallen