Gate of Heaven

16 juni 2022 - Sanur, Indonesië

Nog twee volle dagen te gaan en we kunnen weer naar ons vertrouwde België terug keren. Onze koffers moeten we al niet meer inladen want die zijn nog niet eens uitgeladen geweest. Maar nog niet te veel aan denken, eerst vandaag nog op stap met Nyoman! De opties lagen nog open, er waren twee mogelijkheden vandaag. Ofwel naar twee watervallen, waarvan eentje tussen een rotsspleet ligt verscholen.Ofwel naar het verre meest oostelijke punt van Bali om de lempuyang tempel te bezoeken. Maar logischerwijs konden we vandaag beter naar de meest verre bezienswaardigheid gaan omwille dat we morgen slapen in een bubble  dome, en in de veronderstelling dat we een lange afstand moeten afleggen naar de lempuyang tempel, en we graag terug zijn voor het donker wordt. Anders heeft het geen zin om in deze bubble dome te verblijven, als we niet van het uitzicht kunnen genieten. Dus morgen dan maar de watervallen en vandaag de lange rit naar het meest Oostelijke punt van Bali. Ziezo dat is dan beslist! Nu wachten op Nyoman, en hopen dat zijn voet  genezen is of toch al wat beter. Helaas we krijgen een bericht van hem, hij kan niet mee op uitstap want zijn voet doet nog steeds pijn. Maar hij trommelt gelukkig weeral een vriend op van hem, dus geen probleem. We zeggen tegen onze nieuwe chauffeur dat we naar de lempuyang tempel willen gaan, of ook wel gate of heaven genoemd. Deze heeft zijn naam te danken omdat deze bovenop een hoge berg ligt en op een hemelpoort zou lijken. Achter deze poort zie je bij helder weer de vulkaan Agung. En we hebben helder weer dus normaal gezien zou het plaatje moeten kloppen vandaag.  We gaan ook vanavond in hetzelfde hotel verblijven want  prijs-kwaliteitverhouding is dit hotel niet te overtreffen, en kunnen we ook eens een keertje onze koffers laten staan. We stappen in de auto en we rijden naar het uiterste oosten. Deze rit duurt twee uurtjes. Wanneer we aankomen stappen we in een shuttlebus. Deze brengt ons naar de top van de berg. Daar kunnen we tickets kopen en krijgen we een nummertje voor de fotograaf. Wanneer we boven komen na tien minuutjes rijden, moeten we nog een kwartiertje wandelen tot we helemaal aan de top zijn. Eindelijk daar is hij dan, de gate of heaven, met daarachter de vulkaan Agung duidelijk zichtbaar. Zoals ik al zei kregen we bij het betalen van ons ticket een nummertje voor de fotograaf. Deze fotograaf maakt waanzinnig mooie foto’s met een soort van spiegeltje. Deze foto’s hadden we al lang voor onze reis gezien op internet. De wachttijd om deze foto’s te kunnen maken schommelt van tijd tot tijd. Soms een uurtje, maar soms ook drie uur en langer. Wij moesten twee uurtjes wachten tot het onze beurt was. Je weet het van te voren, maar bijna iedereen wacht. Gelukkig hebben ze er iets anders op gevonden dan te moeten wachten in een soort van pretparklijn in de vlakke zon. Je kan vrij rondlopen in dit complex, alleen niet voor de lens van de fotograaf waardoor je er zeker van bent dat er geen vervelende toeristen op de achtergrond van de foto staan. Je kan ook ergens gewoon in de schaduw gaan zitten of iets eten of drinken. Ze  roepen de nummers in volgorde af met een microfoon, wij hadden nummer 126. De fotograaf neemt met onze telefoon enkele foto’s en je doneert gewoon wat geld wat je zelf eraan wil besteden. Na 5 minuutjes poseren zit onze fotoshoot erop. Zo lang wachten voor een paar minuutjes, je moet er wat voor over hebben. Daarna kunnen we terug naar beneden en rijden we na de lunch nog naar Tirta Gangga. Dit is een waterpaleis of watertuin. In de vijvers zwemmen gigantische koi vissen. Je kan over het water wandelen op grote tegels en de vissen voederen. Deze komen ook uit je hand eten. De water tempel is mooi en foto geniek, echter ook wel een hype op instagram, vele dames willen dan ook een kopie van de bekende insta-foto. Om deze te kunnen maken moet je natuurlijk vroeg komen zodat er weinig toeristen zijn. Na een uurtje hebben we het wel gezien en rijden we terug naar Sanur. Een ritje terug van twee uurtjes. We bedanken de vriend van onze gids voor zijn goede zorgen en gaan douchen, eten en slapen.

Nog snel even op internet wat informatie bekijken voor ons speciaal verblijf voor morgen…. 💕De Romantic bubble dome 💕