Lovina, ni zo lovely na @ the moment

8 juni 2022 - Bali, Indonesië

Vandaag gaan we weer met Nyoman op stap. Omdat het gisteren zo hard regende zijn we niet naar de twin lakes geweest. We vragen aan Nyoman om eerst even te stoppen aan het uitkijkpunt waar we de twee meren kunnen zien. Prachtige locatie, waar je de tweelingmeren Buyan en Tamblingan kunt zien te midden van een prachtige natuur. De meren zijn ontstaan als gevolg van een vulkaanuitbarsting. Het is hier aangenaam verblijven om van de stilte en het adembenemende uitzicht te genieten.Na een korte stop rijden we verder naar de git git waterval. Deze waterval is normaal gezien de meest bezochte waterval door toeristen omdat deze makkelijk te bereiken is. Omwille van de heropstart na Corona komen we toch bijna niemand tegen. Aan de zijkanten van de weg staan talloze kraampjes en winkeltjes verwaarloosd achtergelaten. Van de tientallen kraampjes zijn er nog een drietal open. Wanneer we voorbij lopen smeken de verkopers om een souveniertje te kopen voor 1 euro. Er komt een klein meisje op ons af. Ik schat ze ongeveer vijf jaar oud, en ze heeft een mandje vast met enkele sleutelhangers en armbandjes. Ze mompelt heel stilletjes in het Indonesisch en gebrekkig Engels half verstaanbare woorden en vraagt of we iets willen kopen. We kopen van haar een setje sleutelhangers  en ze is dolgelukkig. De waterval stelt niet zo veel meer voor als je de sekumpul al gezien hebt. Na de git git waterval stond nog de Aling Aling watervallen op ons dagprogramma. Hier is het verplicht om een gids mee te nemen want hier  zijn bij de watervallen springplatformen gemaakt. Je kan hier vanaf 5…10 en 15 meter hoog in de rivier springen. Er is ook een natuurlijke glijbaan waar je vanaf. We wagen ons nergens aan want met onze rugklachten lijkt ons het geen goed idee. Onze gids maakt achterwaartse  salto’s van de 5 en de 10 meter. Van de 15 meter springt hij gewoon. Wij kunnen gewoon het pad blijven volgen, naar de grote waterval de Aling Aling. Wanneer we bij de waterval aankomen begint het bewolkt te worden en schijnt de zon tussen de wolken door. Onder ons verschijnt een regenboog, met daarachter de waterval. De natuur is zo prachtig op sommige plaatsen dat je vanaf elke hoek wel een foto zou kunnen nemen die zo meteen op een cover van een reismagazine kan staan. We wandelen terug naar de auto en rijden verder naar Lovina waar we een overnachting hebben geboekt. Onderweg stoppen we nog ergens om te lunchen. In Lovina hebben we een vrij basic kamertje, met een buiten badkamer en een wet douche. Lovina is helemaal in het noorden van Bali, aan het strand. Eigenlijk kan je deze stad beter overslagen, of je moest dolfijnen willen spotten in het wild. Elke ochtend zwemt hier een school dolfijnen langs de kust. Het ligt er ook zeer vuil bij, het strand is niet onderhouden en er zijn te veel leurders die je van alles en nog wat willen aansmeren. Het zou kunnen zijn dat deze plaats voor Corona wel beter was en gezelliger volgens sommigen. We zijn ook op zoek geweest voor Molleke naar cola zero. Winkel na winkel blijven we zoeken, maar tevergeefs komen we steeds met lege handen de winkel terug buiten. Overal krijgen we het antwoord… “no sorry, only normal coke” Bijna nergens in Bali te vinden trouwens. Dus veel water voor mijn Molleke, haha… De kilo’s zullen er af vliegen. We liggen in ons bedje en zijn op zoek naar een overnachting voor morgen in de rijstvelden van Jatiluwih. Dit is echter een moeilijke bevalling om een plaats te vinden die zowel goed te bereiken is met de auto, alsook dat er WiFi is voor een hotel te zoeken voor de dag daarna, dat er een keukentje is om iets te kunnen koken want in de verste verte in deze rijstvelden is er geen winkeltje of restaurant  of dergelijke te bespeuren. Na een tijdje zoeken geven we het op en we zullen morgen dan maar aan Nyoman vragen of hij ons wil helpen iets te vinden, of we er toch niet beter aan doen om een andere route uit te stippelen. Ziezo dat is het weer voor vandaag.

De reisverslagen lopen 2 dagen vertraging op, want er is ook weinig tijd om up to date te blijven. Ik kruip nu onder de dekens, links boven in de kamer loopt een salamander zie ik net… zal het maar niet tegen Molleke zeggen. Slaapwel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicky maes:
    8 juni 2022
    Molleke molleke der loopt de salamander boven u hoofd haha.
    Weer een tof verhaal watervallen met hopen in bali.
    Blijven zoeken en zoeken naar cola zero, het 1 ste volgende blikje da ga smaken sister haha
    Ale slaapwel reizigers en tot morgen
  2. Make:
    9 juni 2022
    ze heeft hem gevonde de cola zero