20 km te voet door miraflores

2 mei 2017 - Lima Province, Peru

Buenos dias, wat zijn de mensen hier vriendelijk. Gisteren leuk dagje gehad,na ons ontbijt nog even een klein wandeling gemaakt, we konde niet te ver weg van ons hotel gaan want de gids kwam ons om 9 uur halen. En echt waar die vergelijking met de dag ervoor was gigantisch, er liep bijna niemand op straat. De stad begint pas in de namiddag en vooral in de avond te leven. Natuurlijk had het er ook mee te maken dat ze ook hier 1 mei vieren. Toch iets verderop hoorden we muziek spelen, van die aanstekelijke latino muziek. En er liepen nog jongeren rond die waarschijnlijk van een dansclub kwamen, de meisjes waren schaars  gekleed en de jongens danste nog volop door de straten, moet je weten dat het nog maar net half 8 was. We zijn ook nog een supermercado binnen gestapt om wat drinken te kopen, en wat rondgekeken naar de andere produkten dan bij ons. Dan nog even op een bankje gezeten in het Kennedy park. We waren tijdig bij het hotel en onze gids was dat ook, we sloten aan bij een groep reizigers van verschillende nationaliteiten om een stadstour te doen door lima met de tourbus. En ik weet niet of ik mag vloeken van reislogger maar what te fuck is Lima een grote stad. We bezochten het presidentieel paleis, de catacomben waar we schedels en honderduizenden knoken zagen liggen van de oorlogen, best wel creepy en jammer dat je geen foto's mocht nemen. De bust stopte op vele pleinen en de gids gaf dan uitleg van de historiek enzo, maar mijn ogen waren op andere zaken gericht, namelijk gewoon het straatbeeld, de drukte, de toeterende auto's de spelende kinderen, de eetstalletjes de straatverkopers, protestanten noem maar op. Ohja, de eerste bladeren van de coca plant zijn al aangeboden geweest en ze hebben dat ook in de vorm van een snoepje, wat ze allemaal niet verzinnen. Ik besloot om het toch maar niet te kopen. Eenmaal de tour erop zat konden we uitstappen waar we wilde, we zijn afgestapt in de buurt van het Kennedy park omdat we daar eerder een gezellig straatje hadden gezien met lokale eetgelegenheden, het was ondertussen 13 uur dus etenstijd en we rammelde van de honger. 35 soles all you can eat en typische Peruaanse gerechten, dat leek ons wel wat. En eerlijk de Peruaanse keuken is heerlijk, ga nu niet alles in detail beschrijven maar alles wat ik opschepte heeft gesmaakt. Wel cavia heb ik niet geprobeerd omdat dat er niet lag en ook dit word in zijn hele geserveerd met kop en staart nog aan, mss later op de reis als het van de moetes is ...haha. Na de middag zijn we richting kust gewandeld, en ik kan beter zeggen dat dachten we want we waren natuurlijk weer verkeerd gelopen. Hoe kan het ook anders. We stonden ergens met het plannetje in de hand en besloten om de weg te vragen. Maar Engels kennen ze hier niet hoor, dus het moest in het Spaans. Ach ja het lukte ons wel hoor, de lieve dame bleef maar ratelen dat ze naar haar vriendin ging om wss wat te buurten of weet ik veel ,haha maar in ieder geval we zaten trug op de goede weg. Toch een eindje stappen hoor en onderweg natuurlijk vanalles te zien. En ja hoor we zagen in de verte de pacifische oceaan en wederom veel parkjes en weer die gezellige drukte, het zonnetje was er ondertussen ook goed door gekomen wat die sfeer natuurlijk alleen maar beter maakt. Op de trugweg naar ons hotel kwamen we een shoppincenter tegen wat ik niet kan beschrijven maar werkelijk gebouwd tegen de afgond met zicht op zee en in de open lucht, aangezien we hier binnen 20 dagen toch trug zijn besluiten we om niet alles al te gaan bekijken en trug naar het hotel te wandelen, we kunnen ook de taxi nemen maar dan mis je zoveel. Toen we trug in het hotel waren bekeken we de stappenteller op de gsm. Wayooow 20 km gewandeld? Dan douchen, eten en slapen.... tot later weer