Eerste kennismaking met Cape Town

4 oktober 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Cape town! We komen aan in Kaapstad en deze drukte hebben we al weken niet meer gezien. Zo een drukte in the big City. Mannekelief! Ogen wagenwijd open, muziek stil en focus op de baan geblazen. Molleke zit achter het stuur, en ik houdt me beter gewoon stilletjes en kijk goed mee uit naar waar we moeten. We moeten naar een appartementje waar we voor de rest van onze vakantie verblijven. Het is dus wat ik al zei gigantisch druk, de verkeerslichten werken niet overal, en zelfs bij groen licht moet je kijken dat je geen voetgangers “mee door schaart” want door het rode licht lopen is schering en inlslag. Sommige straten  hebben éénrichtingsverkeer, dan zijn er weer straten die zo stijl omhooglopen waar je in moet en waar dan weer net auto’s dubbel geparkeerd staan. Maar goed, we komen ongeveer aan op de plaats waar we moeten zijn en we zetten ons even aan de kant om te bellen naar onze verhuurster. We zitten in de juiste straat en op ongeveer 50 meter van het appartement, zegt ze. Dat is weeral gelukt, we maken kennis met de dame en ze laat ons onze nieuwe verblijfplaats zien. Ze geeft ons nog wat uitleg, en ook raadt ze het af om zelf met de auto te rijden binnen de stad… Nou meen je het het??? Haha, dat hadden we ook wel begrepen. We leren Uber kennen. We hadden hier al wel over gehoord maar nog nooit gebruikt. Nu dus het ideale moment om dit uit te proberen. Je installeert de Uber app op je GSM en daarna kan je overal waar je op dat moment bent een taxidriver op roepen. Je geeft in de app ook aan naar waar je wenst toe te gaan. Dan kan je meteen zien op de app hoe ver op dat moment een driver van je verwijderd is. Hij kan daarop bevestigen of hij je al dan niet mee wil nemen. Je krijgt de gegevens op je telefoon aan van de chauffeur, eveneens ook het model wagen waar hij mee rijdt, alsook zijn nummerplaat, tot zelfs zijn naam en bekwaamheid. Natuurlijk ook meteen de exacte prijs. Je kan een account aanmaken waar je geld op stort of gewoon cash betalen. De eerste rit voor ons was het ook wat Chinees, maar nu zijn we echte Uber liefhebbers geworden. Zo makkelijk, zo goedkoop en geen gedoe in het hectische verkeer. Onze eerste rit was van ons appartement naar de regio V&A Waterfront. We stappen uit de wagen van onze eerste driver en betalen hem met cash geld, natuurlijk niet gepast maar hij stort ons de rest van het geld op ons  Uber account, waar we dan  volgende keer mee kunnen betalen. Easy als 1~2~3. Waterfront is druk, zoals overal hier het geval maar sowieso super gezellig met vele restaurantjes, winkeltjes, een reuzenrad, en met het decor van de Tafelberg op de achtergrond. Ten midden van de gezellige haven. Over de Tafelberg schrijf ik later nog wel eens verder,… ik kan echt blijven vertellen😂 maar dat is dan weer voor een ander keertje.

1. Nicky maes:
    4 oktober 2023
    Gij zijt ne echte schrijver gij.
    Ale geniet er nog maar van, want het begint nu terug te korte om richting belgie te komen.
  2. 5 oktober 2023
    Jaja kim geniet er nog maar wat van want het kort weeral op tot volgende week ben benieuwd naar jullie verhalen en wat jullie weer allemaal hebben beleefd👍💋dikke knuffel tante mimi maar ook weer blij jullie terug te zien wees voorzichtig hey👍😘