Back to Lima

19 mei 2017 - Lima, Peru

Lima, de wijk Miraflores waar alles begon en onze eerste indrukken opdeden van Peru. Ons begin en onze eindbestemming, het einde van onze fantastische reis zit er weeral zo goed als op. Maar goed eerst nog een beetje op adem komen van alles wat we mee hebben gemaakt, gezien en beleefd hebben. Dit pakken ze ons nooit meer af! We kwamen aan op de luchthaven, alles was goed verlopen en we stonden op onze bagage te wachten bij de band. We moesten enkel nog een taxi zien te regelen naar ons hotel. Molleke stond te wachten aan band en ik ging alvast eens een kijkje nemen op de luchthaven. We hadden ons een beetje geïnformeerd over de taxiprijs naar  de wijk waar wij zouden logeren, en dit zou ons een 100 soles kosten. Maar uit ervaring weten we wel dat het goedkoper kan, hehe. Ik zag een dame staan met een bordje airport transport, het bleek een bus te zijn die in de wijk Miraflores 8 stops doet... en ons hotel stond er ook tussen. Ideaal die moeten we hebben dacht ik, 25 soles per persoon dus de helft goedkoper, zekerheid en wifi op de bus. Hoelaat vertrek je? Vroeg ik. Binnen 10 minuten, ai onze bagage zit nog in het vliegtuig dus dat zal het niet worden. De volgende bus zou een uur later vertrekken. Ik liep snel naar molleke en riep dat ik al vervoer had geregeld. Eén nadeel dat onze bagage er dan wel snel moest zijn, en ja hoor zoveel chance dat we hadden want onze bagage kwam er 9 minuten later aan en we hadden nog 1 minuutje om de bus te halen. Ik liep alvast door de luchthaven om te zeggen dat we nog mee konden. We moesten nu nog echt snel lopen naar het busstation buiten, en zo zwaar geladen als wij waren was dat een hele opgave, haha... goed we zaten in de bus op weg naar ons laatste hotelletje. Eenmaal aangekomen stapte we het hotel binnen, we zagen meteen dat dit gene kak was! Zwaar geladen als 2 muilezels strompelde we tegen de glazen deur van het hotel aan om deze open te duwen. De portier kwam aangelopen om ons te helpen met de bagage. Eerlijk gezegd zagen we er niet uit, haha... helemaal bezweet en verwaaide junglemensen tussen zakelijk geklede mensen en sjiek geklede toeristen. Daar stonden we dan, iedereen zal waarschijnlijk wel gedacht hebben            " daar heb je de sloddervosgang" . We gingen inchecken, en nee we stonden niet op de lijst. Even later komt de man van de receptie vertellen, jullie zitten aan de overkant van ons hotel, dit behoord ook tot onze hotelketen maar dat is een exclusief hotel. Ah ok si,si,si senior. Haha... naar de overkant dan maar, daar zullen ze ook wel gedacht hebben wat komen die hier zoeken. We stonden op de lijst en de man bracht onze bagage naar de kamer, wij kregen een welkomstdrankje in het restaurant van het hotel, what do you like mister? Pisco sour, or fresh juice, ...? We kregen 2 bonnetjes mee want zoals we nu gekleed waren zouden we toch alleen maar van die draaiende ogen op ons gericht krijgen. Naar de kamer dan maar, ik deed de deur nog maar op een kiertje en zag el meteen  een jacuzzi voor 4 personen in de woonkamer staan. 2 salonzetels, marmeren tafels. Ik stapte helemaal binnen en zag een mega groot, proper opgedekt kingsize bed met van die mooie sierkussentjes, een aparte badkamer met ligbad. Ik zei nice room tegen de persoon die onze bagage bracht. This is the suite especially for you. Ik moet zeggen dat deed wel deugd om zo eens binnen te komen, na onze jungle ervaring en de hotels waar geen  warm water was of maar af en toe. Eerst snel iets anders aangedaan een douche gepakt en dan het stadje in om ergens gezellig te gaan eten. We kwamen het hotel buiten nadat de portier de deur open deed voor ons en ons goede avond wenste, en aan de overkant stapten ander hotelgasten het hotel binnen. Ik zei " jah, das maar voor het gewone volk eh " hahaha. We hadden heerlijk gegeten en we wisten wat er nog zou volgen voor we konden gaan slapen, ... ontspannen in de jacuzzi! En zo sloten we de avond af. De volgende morgend brak aan en we konden gaan ontbijten, dit zou ook wel wat anders zijn dan alle andere keren. Mooi gedekte tafels, blinkend bestek en een groot ontbijtbuffet met alles erop en eraan. Buikje vol, en nu genieten van onze laatste dag! We wandelden weer zoals vanouds door het toeristische gedeelte met lokale marktjes, winkelcentra, pleintjes en parkjes, de zee,... om de laatste inkoopjes te doen voor mee naar ons België te nemen...

Nog 1 nachtje slapen en een heerlijk ontbijtje, en dan zit het er op... maar het was  de moeite  geweest!  Iedereen bedankt voor de leuke reacties en bezoekjes die jullie gebracht hebben op ons reisblog. Adios en tot snel.... Kim en Kim alias molleke xxx

1. Make:
    19 mei 2017
    hoi aan alles komt een einde en ook aan jullie mooie reis, tot morgen dada
  2. Nicky maes:
    19 mei 2017
    Idd leuk steeds julie verhalen te lezen.idd aan alles komt een einde.maar julie hebben een pracht verlof gehad.kunnen ze niet meer af pakken.wat prachtig peru zeg.adios en tot morgen.kids hebben tantie en nonkel kim gemist ze.en amigo gelukkige verjaardag in het vlieg machien haha
  3. Ma:
    19 mei 2017
    Jaja da spurtje voor de bus is al een oefening geweest voor een nieuwe werkweek . Maar jullie nemen een stukje Peru mee naar huis ,zoveel mooie foto's ! En ge kunt weeral een volgende uitdaging zoeken ?