Welcome to the jungle deel 2

17 mei 2017 - Lima Province, Peru

Na de middag, tegen 16 uur hadden we weer een wandeling voor de boeg. De gids vertelde wat over de bomen en planten. Eigenlijk is de jungle één grote apotheker. Voor ons lijken het maar gewoon wat planten, maar dat is niet waar. We zagen paracetamol, anti muggenspray, planten tegen leverziekten en nog zoveel meer.
De avondplanning was kaaimannen spotten op de rivier. Omdat de rivier best hoog stond wisten we al dat dit niet gemakkelijk zou worden. Als de rivier laag staat liggen de krokodillen gewoon langs de kant van de rivier. Maar toch volle moed zijn we op het bootje gestapt om deze beestjes te gaan zoeken. De gids had een grote zaklamp, de ogen van de krokodillen zouden fel oplichten als je er met een groot licht op schijnt. En inderdaad zo hebben we er toch wel enkele tegen gekomen, het merendeel waren kleintjes, we hebben één grote van 3 meter gezien op de kant maar deze was snel in het water toen we dichter kwamen, jammer. Wel knap om zo in het donker op de rivier te varen, toen de kapitein de motor van de boot uit zette en we gewoon wat dobberden op de rivier ervaarden we een machtige stilte, enkel die oerwoudgeluiden en de vuurvliegjes zorgden voor enig teken van leven. Na het laatste avondmaal weer vroeg in ons huisje gekropen om alles in te pakken. Alle 2 geen zin in een koude douche dus zomaar gaan slapen, het is jungle voor iets, haha. We hadden allebei goed geslapen en waren klaar voor het ontbijt ,dat hetzelfde was als de dag ervoor.  Na het ontbijt konden we terug naar de iets of wat bewoonde wereld, Puerto Maldonado. Daar hebben we nog een kleine stadswandeling gemaakt en de grootste brug van Peru gezien die gelijkt op die van San Francisco. Vervolgens was het tijd voor de vlucht te halen terug naar Lima waar alles is begonnen.  ( foto's volgen nog )

1. Nicky maes:
    18 mei 2017
    Wat een geweldig avontuurlijk verhaal weer.prachtig.benieuwd naar de fotoos.geniet nog van een paar daagjes rust in lima.
  2. Ma:
    18 mei 2017
    Amai weer een ervaring rijker,zo dicht bij de natuur leven en slapen zoals in de oertijd ? Geniet nog van de resterende vakantie in Lima.
  3. Make:
    18 mei 2017
    hoi ja geniet nu maar van de rust, want binnen kort is terug werken dag en kunnen wij gaan aftellen naar ons verlof joepiiiiiiii