Bye bye,.. en zwaai zwaai

30 maart 2018 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn we terug aangekomen in Fort Lauderdale. Zwaar geladen stapten we van de boot, je weet wel zo dat gesleur  met de rugzakken en de handbagage en de papieren en reispassen enzo vast, lange wachtrij met opdringerige mensen. Dan moet je de papieren laten zien en je hebt je handen vol. Maar goed we geraken zonder ernstige problemen door de terminal en komen buiten op de haven. Dan weer dat gesleur met al de bagage, dus we pakken de eerste de beste taxi die ons naar ons motel brengt net buiten het centrum. Achter de primitieve balie van ons motel zit een Indonesisch grappig oud mannetje. Hij spreekt Engels met een Indisch accent, maar hij is wel zeer behulpzaam. Hij zegt dat we 3 uurs te vroeg zijn om in te checken maar hij zegt er ook bij dat het geen probleem is. Na de nodige formaliteiten te hebben doornomen krijgen we de sleutel van onze kamer. We vragen ook een stadsplannetje. Hij zou het plannetje brengen naar de kamer want hij wist niet meteen een plannetje liggen. Even later... klop klop!... "here is you map".. aaah thank you, en hij vertrekt terug naar zijn kantoortje. We bekijken het plannetje even en merken meteen op, dat er niet op het plannetje staat waar we zijn! Het is zo een typisch plannetje waar nummers op staan bij bepaalde bezienswaardigheden en dan onderaan het plannetje staat dan wat het nummertje is. We gaan dan maar snel terug naar zijn kantoortje en vragen waar we zijn. "hello, where are we?" ... " You are here" zegt hij, ... ha  ha grappig hoor. "We are 16" zegt hij. Pal in het centrum was nummer 16, dus iets klopt er niet. We zeggen dat 16 een museum is... "No no 16 is here" maar dat kan niet zeggen we. "Wait" zegt hij, ... hij pakt zijn i phone en hij vraagt aan siri "where are we? Show the map" dan begint hij overal op zijn schermpje wat te drukken. Dan moet hij zijn Apple-ID ingeven en vraagt hij aan ons "apple-ID is this correct? " Tja, hoe moeten wij dat weten?, hier worden we niet veel wijzer. Dan pakt hij terug het plannetje en zegt hij "we are 16st street" Ja das heel iets ander dan nummer 16 wat hij eerst beweerde. Hij wist niet dat de nummertjes op het plannetje nuttige bestemmingen waren. Enfin, straat 16 staat niet op het plannetje dus we zitten net wat verder dan juist buiten het centrum. We vragen aan de andere gasten die buiten zitten, waar het stadscentrum is. Véél te ver dus om te voet te doen, dus we nemen nog eens een taxi. Omdat het van in Miami geleden was dat we nog in den Taco Bell gegeten hadden, zou dit nog wel eens smaken. Wat denk je? Nope geen Taco Bell in de city. Er was wel een Taco Bell, maar dat was ongeveer 7 miles verder nog. Er rijdt hier blijkbaar ook een stadstrolley rond voor 1 dollar per rit, je moet hem gewoon doen stoppen en instappen als je hem tegen komt. En daar hoor je het al aankomen, als je hem tegen komt dus. We stappen in ieder geval al een eindje in de richting van de Taco Bell. Na een tijdje stappen zien we een trolley rijden, maar wel aan de andere kant van de weg. Dan zien we een taxi staan bij een hotel en we vragen  of het nog ver is. Nog wel een eindje blijkbaar dus we besluiten maar de taxi te nemen tot daar want als je op de trolley moet wachten. Eindelijk Taco Bell, dat smaakte nog wel eens. Je moet er wat voor over hebben blijkbaar. Nu terug wandelen of hopen dat we de trolley tegen komen. We hebben geluk want there he comes! Dan komen we aan op de eindbestemming van de trolley, namelijk Olas Beach. Olas beach is het verlengde van de Olas boulevard met restaurantjes en winkeltjes. We waren hier 2 weekjes geleden ook al eens geweest, maar toen hadden we maar een klein stukje gedaan. We hebben de keus om heel de boulevard af te wandelen of naar het begin gaan met een andere trolley. We gaan dan maar met de andere trolley naar het begin en zien we wel waar we uitkomen. Op onze eindhalte stappen we af en dan kunnen we gewoon terug stappen richting Olas beach. In De zon was het  bakkesheet en we vonden Olas boulevard zo hard overroepen zodat we liever terug naar ons motel wouden gaan. Er was een zwembad dus lekker nog wat luieren en wat afkoeling. Er reden ook bussen hadden we gezien, en dat zou goedkoper zijn dan een taxi dus waarom dat is niet proberen. Jaaaa hallo zeg, om het verhaal wat korter te maken zijn we bijna 2 uurs onderweg geweest naar ons hotel, hebben we 4 keer moeten overstappen. Dan zelf nog eens 3 km moeten stappen in de blakke zon en 1 keer de verkeerde bus gepakt. Alst nie mee zit, zit het niet mee ze! Uiteindelijk komen we dan toch aan bij ons motel en kunnen we toch nog ons plonske pakken. Het grappige oude mannetje kwamen we eerst ook nog even tegen en hij bood ons een lift aan naar Olas Beach als we dat wouden. Kon hij dat daarstraks niet vragen??? Na het zwemuurtje kleden we ons om, en we zouden gaan eten in de Mc Donalds want dat hadden we gezien op de terug weg toen we op de bus zaten. En ik blijf hem maar het grappige mannetje noemen, maar hij dook ineens weer op.  "There is a shoppingcenter, that way and very close"Ah, thank you we zullen dan eerst eens gaan zien. En inderdaad het was maar 5 minuutjes wandelen, en inderdaad er waren zeker 5 winkels waarvan 1 meubelwinkel, een soort gamma of brico, een Chinese pedicure ofzoiets en ... een winkel met surfplanken. Ahja, da zullen we zeker mee brengen naar Belgie. Haha hij bedoelde het wel allemaal goed hoor. We hadden de buskaartjes ook op de kamer vergeten dus zullen we die eerst nog even halen. En inderdaad daar stond hij weer hoor, " I bring you to Macdonald? " Ach ja waarom niet, breng ons maar en dan komen we wel te voet terug. "Is only 5 minutes walk" zegt hij... Dan heeft hij waarschijnlijk een andere Mc Donalds voor dan wij, want die wij gezien hadden was verder. We stappen in en we rijden inderdaad de andere kant uit. Dan zal hij toch een andere Mc Donalds voor hebben dan wij. We blijven maar rijden, het enige wat ik zei was " amai als dieje da op 5 minute kan wandelen dan loopt dieje mens toch ook van deeg door zenne!" Opeens zegt hij, "No, no it's too far, i take te wrong way" Man man man, was het enige wat we konden zeggen. " I am new here " zegt hij... Ja da dachten we al wel deze voormiddag toen we het stadsplannetje vroegen! Hij rijdt met zijnauto het blokje rond en we rijden terug, nu dan wel richting Mc Donalds. " I am from India" zegt hij... Denken we al heel de dag dat hij van Indonesië komt, maar inderdaad zijn Engels wat ik al eerder vermoedde is typisch zo van dat Indisch Engels, haha. Bij zet ons af aan Mc Donalds, wat we ten zeerste appreciëren. Dan wacht ons nog een klein avondwandelingetje terug en nu,.... nu schrijf ik de laatste regel van mijn reisblog voor deze keer!   Slaapwel

1. Ma:
    31 maart 2018
    Het is weeral spijtig natuurlijk dat jullie vakantie erop zit,maar aan de verhalen te horen moet het fantastisch geweest zijn.
    Aan alle plezante en goeie dingen komt een einde,en ik hoop ook nog op een goede thuiskomst want heb jullie wel gemist.
  2. Nicky maes:
    31 maart 2018
    Idd julie beleven steeds wat op vakantie. Geniet het laatste dagje van julie geweldig vakantie, super vakantie, geweldige verhalen, super mooie fotoos. En tot morgen dikke kus van ons
  3. Elpedro:
    31 maart 2018
    Da ziet er de beste dag uit van allemaal😁
  4. Greet:
    1 april 2018
    Prachtige reis met alles in: site seeing, avontuur, genieten, actie, avontuur, cultuur, rusten,...
    Dit nemen ze jullie niet meer af.
    Veilige terugreis!