Cusco the next episode!

15 mei 2017 - Cusco, Peru

Buenos dias, zoals beloofd waren we gisteren verloren gelopen, maar wat wil je dan ook zonder planneke op zak in een mega grote stad met honderden zijstraatjes en steegjes. In ieder geval zo kom je natuurlijk al wel eens iets tegen. Het was ook hier moederkesdag, wel niet den echte maar daar was niks van te merken. Wat een drukte seg, iedereen liep hier rond met taarten en bloemen. We waren net in een buurt terecht gekomen waar tientallen bloemisten en bakkers hun beste ambachtskunsten in zich naar boven haalden. Die taarten waren zooo groot, en zo kleurrijk net als de Peruviaanse bevolking. Zo kwamen we ook weer een marktje tegen waar we natuurlijk ook weer eens over moesten wandelen. De geur hier was weer niet te doen, en de dierenkoppen lagen weer mooi uitgestald, de foto's volgen nog. Je kan het niet bedenken hoe druk het weer was, overal liepen Peruviaanse vrouwen of omaatjes met van die draagzakken op de rug...En meestal dik in de weg, dus moest je echt slenteren of stond je een tijdje in de file, ook moest je zien dat je niet op de appelsienen trapte die overal op de grond lagen. We besloten de weg terug te vragen naar Plaza de Armas, na herhaaldelijk te hebben gevraagd kwamen we weer in het toeristische stadsdeel. Ondertussen was het zo goed als etenstijd, maar molleke had nog ergens een handycraft marktje gezien de dag ervoor toen we op de bus zaten... maar waar was die ook alweer? Hebben we het even nagevraagd bij de infodienst  in de straat waar we toen waren. Het bleek maar 2 km van ons af te zijn. Wat doen we eerst, eten of naar het marktje? We zullen gewoon naar het marktjegaan en onderweg iets eten, 2 vliegen in één klap... slim dat we zijn haha. Jaaa dag Jan, kom je onderweg niks deftig tegen om te eten en dan blijkt het marktje ook nog eens gesloten te zijn ook. Helemaal terug dus, zijn we maar bij de KFC gaan eten. Later op de dag wederom de andere kant uitgewandeld van het stadscentrum, maar niet alles was open wegens moederkesdag. Onderweg op zoek gegaan om wol te kopen voor ons ma, maar we hadden al snel door dat het niet simpel zou worden, ofwel was de winkel dicht ofwel dikke namaak. Dus sorry ma we kijken in Lima nog wel eens. Wat ik ook nog graag even meedeel is dat de auto's hier ALTIJD voorrang hebben. Voetgangers die over steken  zouden nog liever van het zebrapad gemaaid worden. Ongelooflijk, komt een auto gewoon door het rood gereden terwijl wij over steken, begint hij nog eens te toeteren ook. En niet 1 keer hoor, gebeurd hier overal dat de auto's gewoon rijden en inhalen waar er plaats is. Levensgevaarlijk, onze gids had ons gewaarschuwd een paar dagen geleden, en terecht! Maar nu laten we het historische Cusco achter ons en gaan we met het vliegtuig naar de dierentuin. Of ik kan evengoed tuincentrum zeggen, zo een beetje een mix van een Tom & co en een Pelckmans maar dan iets groter. We gaan namelijk naar de Jungle in het Amazonewoud. Deze middag nemen we het vliegtuig naar Puerto Maldonado waar we dan onze bagage in een kluis moeten achter laten, en verder moeten reizen met een bootje op de rivier tot waar onze lodges zijn. Belangrijkste zaken om mee te nemen zijn muggenspray en zonnecrème want daar zou het 35 graden zijn en je kan een overdosis aan muggenbeten oplopen als je niet op past. Nu hopen dat we eens andere beestjes gaan zien in plaats van alpaca's, lama's en vicuñas. Hasta la proxima! Me Tarzan en molleke Jane! Xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Make:
    15 mei 2017
    hoi amai weer een heel belevenis, ben benieuwd naar de jungel
  2. Ma:
    15 mei 2017
    'K zou toch uitkijken om Tarzan te spelen ze ,want als ge Jane is laat vallen als ge van boom naar boom slingert? Blijf maar op de grond met je molleke. En opgepast voor al die beestjes daar!
  3. Nicky maes:
    15 mei 2017
    Idd ben maar voorzichtig.maar alvast veel jungle plezier.en tot het volgende verhaal.dikke knuffel