Drukke dagen... leuke dagen!

17 maart 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Welcome back!..  Hè.. hè, wat een drukke dagen achter de rug! Maar wel kei plezante dagen, er was gewoon geen tijd om onze blog up to date te houden. Zo bezochten we onderandere  Miami South Beach, dit is DE trekpleister als je naar Miami gaat. De meest exclusieve wagens komen hier langs Oceans drive voorbij gereden, non stop! Het is er mega druk, er hangt een sfeer die je nergens ter wereld kunt evenaren en de schaars geklede chica's paraderen hier door de staten en de gasten lopen te pronken met hun torso. Het is dan ook nog eens spring break hier, zo dus dat is echt de moeite. We waren een parking aan het zoeken, je kan best wel uitkijken hier waar je je auto zet want 20 dollar per uur is geen "eurrigheid". We zetten onze auto redelijk ver, ver weg van al die drukte en we gaan met het stadstrolleytje naar South Beach. Het is echt warm, en we doen eerst een terrasje, en we vergapen ons aan al het volk dat hier voorbij komt. Er komen, Lamborghini's en Rolls Royce, McClaerens, en heel het arsenaal voorbij gereden met oorverdovend lawaai. Niet dat je hard kan rijden hier, want je rijdt hier eerder stapvoets. Ik ga niet te ver in detail uitleggen wat er zo allemaal gebeurd hier "What happens in Miami, stays in Miami" en uiteindelijk blijven we de hele dag hier. Als we na al die indrukken weer naar onze auto rijden met de trolley, welke overigens stampvol zat komen we tot besef dat we een paar haltes te laat zijn afgestapt. Het is donker en je staat bij elkaar gepropt in dat busje en dus vragen we maar aan iemand waar we zitten. "44th  street" zegt een man. onze wagen stond op een parking in de 41ste straat. Ah dat valt nog wel mee denk je dan, je loopt gewoon 3 straten terug. Dat is inderdaad ook wel zo, maar deze regel is niet van toepassing als je nog een lange brug over moet tussen de 42ste en de 41 ste straat. Dan vinden we uiteindelijk de parking terug, yes! Ja denket nie, want onze auto staat er niet meer. Paniek even, kan het je verzekeren. Heel de parking doorzocht, dat denk je dan. De 3de verdieping waar we hem hadden geparkeerd dan toch. Dan loop je toch nog maar eens naar de 4 de verdieping, ja daar staat hij dan maar er staat ook een bordje met 3th floor waar ik zo zeker van was. Klopt dusniet dat bordje, paniek voor niks geweest en ondertussen anderhalf uur tijd verscheten met dat verkeerd wandelen en zoeken. 8 dollar parking wat overigens het maximum was op deze parking dat valt dan goed mee. Zo zijn we dan laat thuis. Alleez bij het huis van Danny en Merlis. Nog even wat woordjes uitwisselen met hun en dan bedje in. De dag erna bezoeken we Wynwood. Dit is een stadje waar we blijven tot iets na de middag. Dit stadje is bekend omwille van de graffiti  die overal op de muren gespoten is door echt meesters hun vak. Prachtige kunstwerkjes! Maar zal ik even bij het begin beginnen? We reden met de auto richting Wynwood, we hadden in de gps een adres ingetypt waar we onze auto konden zetten. Eenmaal we in Wynwood aan kwaden gereden zagen we al enkele muren bespoten met graffiti en het leek gezellig in dit stadje. Zo zagen we een bordje Parking en dus besloten we onze auto daar maar te zetten. Eenmaal we buiten kwamen van de parking liepen we gewoon richting centrum. Hmmm ja zo af en toe zie je zo is een muur vol graffiti, niet echt de moeite geweest. "Dat kan toch niet?" Denk je dan. Eens vragen aan iemand dan maar. Enfin, we vragen het ondertussen nog zeker 10 keer en ze sturen ons echt van hier naar daar "van't kaaske neur de muur". Zo komen we erachter dat dit niet Wynwood is maar eigenlijk het stadje net VOOR Wynwood. Dan ook hier maar de trolley genomen richting de famous wall's. Uiteindelijk geraken we overal wel ze, haha. En kende het? Da gesteggel dan onderling zo van " het is ner daar, neeje het is ner daar... ziedet wol dat daar was.." Na de middag doen we terug South Beach, man man zo leuk gewoon hier zijn alleen al is een ervaring. Deze keer kennen we het ondertussen al een beetje en verloopt alles wat vlotter. Je moet hier gewoon zitten, zwijgen en kijken! Dan gisteren was het een hoogdag uit onze vakantie, maar ik laat jullie nog graag wat in nieuwsgierigheid dus morgen meer hierover! Het is ondertussen tijd om aan een nieuwe dag te beginnen!

1. Nicky maes:
    17 maart 2018
    Woooow idd heb op de facetime de autoos zien passeren geweldig. Veel plezier sister en broerie
  2. Jessica Fannes:
    17 maart 2018