Bienvenido a Miami

14 maart 2018

Welcome to the city waar de chauffage op staat. Amai wat een verschil tegenover gisteren. Ze noemen Florida niet voor niets the sunshinestate of Amerika. Miami telt veel verschillende Nationaliteiten, voornamelijk wordt hier Spaans gesproken. 70 procent van de bevolking is Latino. Miami ligt zo een 350 km noordelijker van  Cuba, dus eigenlijk relatief dicht bij. Miami was het decor van de in de jaren 80 succesvolle serie Miami Vice. Ook CSI: Miami en Dexter werden hier opgenomen. En wij, wij nemen hier ook graag wat filmpjes op voor onze eigen collectie. Eenmaal geland op de luchthaven volgden we de pijltjes bagage, en later rental cars. Ik was al zenuwachtig want ik had weken op voorhand al contact opgenomen met het verhuurbedrijf Alamo, met de vraag om een rode Ford Mustang cabrio te kunnen huren. Het antwoord was "kunnen we niet beloven, we kunnen wel iets gelijkaardig voorzien." We komen aan de balie bij Alamo en ik moet mijn rijbewijs, visakaart en paspoort afgeven. Even het contractje onderteken en we mogen naar de ondergrondse garage om onze auto op te halen. Een grijze Ford Mustang stond klaar. No, no, no, zeg ik... "I would have the red one." Aaaah sorry zegt de man, let me call for another one, 10 minuutjes wachten. En ja hoor, jaaaa, hell fucking ja daar komt er eentje aangereden. That's your car zegt hij. Met een smile tot achter mijn oren stap ik richting de auto. De auto is van 2018, it's a new one. Waauw, het logo van het paardje wordt steeds geprojecteerd op de grond als je de deur open doet, alles is automatic. Niet schakelen, gewoon rijden. Gps instellen naar de dichtst bijzijnde McDonalds en we zijn weg! Dit was tevens ook de eerste keer dat we buiten kwamen in Miami, ahja luchthaven, garage en dan buitenlucht. Dus kan je wel voorstellen, je rijdt de garage buiten in een vette knalrode sportwagen cabrio met 30 graden in je nek, aan beide kanten wuivende palmbomen, zwoele muziek op de radio, en dan het zonnetje dat zorgt voor de rest. I love it... nu al! Het enige wat me stoort is die lange broek en die sweater dat ik aan had. Na de smakelijke burgers reden we naar onze verblijfplaats. Een air bnb, uigebaat door een Amerikaanse gast met Cubaanse roots en een Venuzuelaanse vrouw. Danny en Merlis. Supervriendelijk koppel dat woont in een kei schoon huis in een groene wijk. Ze hebben ook een hond die Luna noemt. Luna komt al meteen kusjes geven, en kennis maken. We gaan ons even opfrissen op de kamer, zomerse kleding aan trekken en besluiten om dan naar Lauderdale te rijden, en niet meteen naar Miami Beach. Ook omdat we best moe zijn, en als je moe bent kan je niet alles echt 100 procent beleven dus we bewaren Miami Beach voor morgen. In Lauderdale eten we een ijsje in de winkelstraat, genaamd Olas Boulevard. We maken een wandelingetje langs de kanaaltjes waar wacht exclusieve yachts  liggen. Ze noemen Lauderdale het Venetië van Amerika.  Dan rijden we terug in het spitsuur, wat echt geen slimme keuze was naar het huis van Danny en Merlis. Normaal een rit van een half uur wordt ineens omgetoverd in een rit van anderhalf uur. We maken ons er niet druk in, we zijn op vakantie en het is goed weer. Eenmaal aangekomen krijgen we weer likjes van Luna, en een begroeting van Danny en Merlis. We vragen hun of er een goede supermarkt is in de buurt, waar we niet veel later ook naartoe rijden, en waar we wat eten van mee brengen om op te warmen. We mogen hun keuken gebruiken, en omdat ze zelf ook nog moesten eten, gaan we met zijn viertjes aan tafel en de 5 de ligt onder tafel. We praten wat over vanalles en nog wat, ze vragen hoe dat  België is, en wat we nog gaan doen enzo. Een leuke kennismaking. We kruipen vandaag vroeg het bedje in want we zijn al weer lang wakker en willen wat bij slapen. Have a good night you guys.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicky maes:
    14 maart 2018
    Smelt smelt volgende keer kruip ik in de koffer zennebom dit avontuur mee te dien
  2. Make:
    hier ook al haha
  3. Ma:
    14 maart 2018
    Das weer een reis om nooit te vergeten. En waar jullie nog veel zullen over vertellen waarschijnlijk. De verhalen zijn in ieder geval de moeite waart.
  4. Jessica Fannes:
    Fantastisch😊