Patsergedrag!

20 maart 2018

Hi folks, eerst een kleine rechtzetting bij het vorige reisverslag. We zijn dus vrijdag naar de Key west geweest, en pas zondag naar everglades! Hierbij heb ik dus een dagje gemist, namelijk zaterdag. We hebben het ook zo druk hier eh, haha. Aaight zaterdag zijn we dus eerst naar little Havana geweest. Dit is een wijk in Miami waar dus voornamelijk Cubanen wonen. We waren dit keer wel zo slim geweest om het adres van de drukste straat op te zoeken voor we zouden vertrekken. Namelijk de 8st street of op zijn Cubaans gezegt "calle de ocho". We parkeerden onze auto op de parking van de taco bel. Taco bel is een Mexicaans fastfood restaurant. Dan lopen we even door de straat en doen we ons te goed aan de cubaanse sfeer die hier hangt. Ik had mijn t-shirt aan met de tekst "asere ke bola" op, wat in het Cubaans wil zegge what's up brother? Of gelijk wij zeggen tegen vrienden "hoe iest mej aa moat". Eenmaal we terug op de parking aan komen word ik aangesproken door een local die op de stoep zat. Zijn haar verwaaid, stoppelbaard, een kapot t- shirt aan en een blik in zijn ogen van "i kill you" maar hij riep me na en was zeer vriendelijk. Acere Que Bola, i like your shirt man. Dan begin ik te praten met hem, en niks aan te hand op het eerste gezicht. Dan vraagt hij om geld, maar dat weiger ik te geven want dan kan je iedereen wel geld geven hier. Dan stappen we de taco bel binnen en hij volgt ons naar binnen. Eenmaal we aan tafel zitten komt hij bij ons aan tafel te staan. Hij begint steeds agressiever te worden en uiteindelijk geef ik hem 2 dollar om van hem af te komen. Hij is tevreden hier mee en gaat aan een ander tafel zitten, een andere vrouw geeft hem wat kippenboutjes. Eenmaal hij naar buiten gaat komt hij langs onze tafel gestapt en roept hij "asshole" naar me! Dan komt er een andere dame naar ons om de restjes te vragen van ons eten. Ja tuurlijk,  dat geven we meteen. Maar we dachten, snel weg uit deze achterbuurt. We rijden naar Miami South beach, daar was het springbreak! Big part dus, en die party's in Miami zijn wat anders dan bij ons. Overal staat een politie corps. Zelf wou ik graag eens de patser uithangen en ook eens door de oceans drive rijden. Nice hoor! Later de dag gaan we aan de kant zitten in het lummus park. Dit park is de lange scheidingslijn tussen oceans drive, en aan de andere kant de beach. Hier zitten is al een belevenis op zich. De auto's, de lady's waarvan de boobies bijna uit het mandje vallen en de talrijke acrobaten die zig zaggend op hun achterwiel voorbij komen gevlogen met hun moto's. Dan zit de dag er weer op en gaan we weer met de trolley naar de auto. En raad eens... inderdaad verkeerde trolley gepakt! Haha alles komt altijd wel goed met ons hoor. Tot later weer.

1. Nicky maes:
    20 maart 2018