Everglades national park

21 maart 2018

Ziezo, er is weer even tijd om onze blog bij te werken. Zondag zijn we dus naar het everglades national park geweest. Everglades is een gigantisch groot natuurreservaat in zuidwest Florida. Dit is het 2 de grootste natuurreservaat in Amerika, en de thuisbasis van vele krokodilsoorten, de Amerkiaanse poema en vele andere dieren. Maar vooral bekend vanwege de krokodil. Hier gaan we met een propellerboot over het moerasgebied scheuren tegen soms een hoge snelheid. Voor we de boot instapten kregen we oordopjes en werd ons mee gedeeld ten allen tijden de handjes binnen de boot te houden. Onderweg zien we moerasvelden, mangroven, kleindere riviertjes, en inderdaad enorme krokodillen. Onderweg stopt onze captain even en legt hij zijn boot stil ten midden van een moerasveld. Moet je even luisteren...

Inderdaad niks is mooier dan de stilte die hier heerst. Dan mogen we via de ladder naar boven klimmen en even alles van bovenaf bekijken. Zo zit ik dan midden in het moerasveld achter het stuur van de propeller  te glunderen. Love it! Dan is het tijd om terug naar de bewoonde wereld te varen, onderweg zien we reigers en andere vogelsoorten net boven het moerasgebied vliegen. Eenmaal aangekomen krijgen we de mogelijkheid om een 2 jarige krokodil vast te nemen. Molleke maakt de foto's van mij en het schattige krokodilletje in mijn armen. Zij heeft geen zin om even kennis te maken met het diertje. Dan lopen we nog even gewoon rond in het park en doen we ook nog een krokodilvoorstelling. De gast die deze voorstelling geeft heeft jaren getraind met 2 alligators. En werkelijk deze dieren reageren op hun naam en hij kan ze knuffelen. De show duurt net lang genoeg alvorens hij gaat vervelen. Kort en krachtig, op zijn Amerikaans dus. Dan is het nog een tijdje rijden voor we terug bij het huis van Danny en Merlis zijn. We praten nog even en nemen al stillaan afscheid want dit wordt ons laatste nachtje in hun huis.

1. Nicky maes:
    21 maart 2018
    Wooow zeg krokodilo vasthouden miljaaaaaar deju.levensgenieters julie.geniet er maar van en maak vele fotoos
  2. Jessica Fannes:
    Geweldig