St Kitts and a lot of fun!

24 maart 2018

Na ons tikkeneitje en een vriendelijke handzwaai van het schattige Chinese meisje aan het restaurant zijn we vroeg van het schip gegaan in St Kitts. De bevolking stond ons weer meteen vrolijk gemutst op te wachten, en het zonnetje was ook al opgestaan. We hadden geen daguitstap geboekt op ons schip want die prijzen waren buiten proportie ons insziens. Dus eenmaal van boord moesten we ons mannetje zelf staan, maar dat is geen probleem voor ons hoor. Hahaha als je de probleempjes steeds weg denkt toch. In ieder geval dat houdt ons niet tegen en we zoeken een local iemand op de straat die ons zijn of haar land kan laten zien in 6 uurs tijd. Dit moet lukken want zo groot is dat niet. We vinden al snel iemand en er zijn blijkbaar nog van die slimmeriken op de boot die denken net zoals wij en mee aansluiten bij de locals. Uiteindelijk zullen we meer dan de helft minder betalen dan bij het cruiseschip voor net hetzelfde te zien. Het enige verschil is dat je zelf voor de gevolgrn instaat dat je eventueel te laat terug kan zijn en de boot al vertrokken is. Deze lokale gids verteld over zijn land in alle enthousiasme. Da was nogàl is ne kerel zenne! Hij vertelde dat ze in St Kitss sinds 1 maand verkeerslichten hadden gekregen, tenminste toch in 3 straten. We stonden voor het rode licht en hij vertelde dat hij moest stoppen en dat wij pas door konden rijden wanneer er een groene pijl te voorschijn kwam. Hahaha hoe hij dat zei was hilarisch. "They want me the stop?... and that nigga on the other side has to drive? Why they want me to stop?" Vroeger konden we gewoon met zen allen rijden en wie eerst was, was eerst zei hij. Niet veel later bij het volgende licht hadden wij groen! Man zo blij dat hij was, "i got that green light, you all gotta stop for this nigga.. haha" Ja, voor hun is dat nog nieuw en een atractie blijkbaar. We vonden de man zo grappig. "And on your right side, you see a big hotel ...but it's underground" Wat we zagen was een kerkhof... " You first have to die when you may enter " klonken de woorden uit zijn mond. Als je je ogen zou dicht doen en luisteren naar zijn stem, zou je denken dat je met  Eddy Murpy in een busje zou zitten. We rijden heel het eiland rond en stoppen op sommige uitkijkpuntjes en hij blijft maar steeds enthousiast praten over zijn land. Iets na de middag zit de tour erop en brengt hij ons naar het toeristische stadsdeel. Dit is een leuk dorpje om door te wandelen, kleurrijke huisjes en winkeltjes, restaurantjes en zoals verwacht veel toeristen want er liggen 3 cruise schepen aan wal. Hier lopen we even rond, en gaan een paar souvenirshopjes binnen. Wat ons opvalt is dat het best prijzig is voor de kwaliteit dat ze aanbieden. De winkeltjes is echt een kleurenpalet van picasso, zoveel kleurtjes hier. Een tijdje later nemen we een gratis taxibusje naar de boot. Dan rest ons nog war tijd voor alweer ijsjes en poolparty! En daarna vertrekt het schip richting Santa Lucia!

1. Jessica Fannes:
    25 maart 2018