Let loose and let's cruise!

21 maart 2018 - Grand Turk, Turks And Caicos Islands, Bahama's

Time to check in! Cruisetime! Maandag morgend op tijd uit de spreekwoordelijke veren want we moeten de boot halen. Eerst nog een laatste keer met onze mustang rijden naar de luchthaven van Lauderdale waar we de auto moeten afgeven. Doet even pijn want je geraakt snel iets gewoon en je raakt snel aan iets gehecht. Achja het was kei goed geweest hier in miami en de herrineringen pakt niemand ons nog af. Dus tijd om de taxi te nemen naar ons cruise schip "the serenade of the seas" ... eenmaal aangekomen moeten we eerst inchecken in de teminal van de rederij "royal caribbean". We staan op het punt om onze bagage af te geven aan de kruiers van de boot en we hebben blijkbaar de verkeerde informatie op ons labeltje ingevuld, hoe kan het ook anders eh. Even later mogen we dan de boot op. Spannend! Eerst komen we aan in een grote hal, je vergelijkt het gewoon met een luchthaven. Even wachten nog nu,... Dan is het zover! We mogen gaan cruisen. We zien de boot echter nog niet want we stappen recht van de gate de boot in, dus dat is nig even afwachten. Eenmaal in de boot is het pure verwennerij en op en top luxe! Enkel mensen die ooit een cruise gemaakt hebben op zo een monster van een schip weten waarover we praten. Het schip telt 13 verdiepingen en er is zoveel op te zien en nog meer op te beleven. Ik bedchrijf het zo goed als ik kan, en alles in detail op noemen zou veel te lang duren. Er is een minigolf, basketbalveldje, zwembad met glijbaan,  kinderbad, casino, lunapark, jaccuzzi's, 7 restaurants, biljarttafels, disco, cinema, winkels,theatervoorstelling, looppuste,fitness,en ga zo maar door... Er werkt 1000 man personeel op het schip, je verschiet er echt van maar dit is echt nodig hoor. Van dokters tot mecaniciens en van obers tot redders, winkeliers tot kuisvrouwen, chef koks tot animatoren, kappers tot masseuses en ga zo maar door, en last but not least de kapitein en zijn crew. We ontdekken steeds meer over het schip, wat, waar, wie, hoe en wanneer wat waar te doen is. Moeilijke zin eh, haha ... We hebben in ieder geval heel de dag ons bezigheid wel hier. Heel de dag eten, drinken, en doen wat we willen. Ik had er op voorhand wat bang voor om op cruise te gaan omdat je vast zit op de boot en niet weg kan. Op dit moment valt het zeer goed mee, en ik denk voor molleke ook wel. Ik vraag het nu wel even aan haar want ze is een dutje aan het doen aan het zwembad...Ja het is leuk zegt ze. haha...Het is 30 graden en we zijn op weg naar Puerto Rico. Morgen kunnen we dus van het schip om daar voet aan wal te zetten en kunnen we het schip ook eens langs de buiten kant bezien. En nu ga ik mijn glas nog eens laten vullen!  Daaaag en groetjes aan al de volgers..

1. Nicky maes:
    21 maart 2018
    Ja op zo een cruise geweldig denk ik. Leuke ervaring ook. Wil ik ooit ook eens doen. Genieten geblazen dus. Lekker nix doen.glaasjes vullen lekker eten,wa wil ne mens nog meer na een jaar hard werken.Hou jullie goed. Kusje van jinteke en bent nog.ze missen tantie en nonkel kim.
  2. Ma:
    22 maart 2018
    Door al die verhalen en fotos krijgt ge gewoon zin om op verlof te vertrekken,en als het meezit wik ik ook is zo een cruise doen
    Al wat je er van verteld moet ongelooflijk zijn om te zien en te doen. Dus wil ik het zelf ook is ervaren,jullie bregen mensen op ideeen .maar eerst jullie nog veel plezier daar en geniet er van groetjes uit de unionstraat xxx
  3. Jessica Fannes:
    25 maart 2018