Back to Bali

12 juni 2022 - Bali, Indonesië

We ontwaken heerlijk en uitgeslapen  in onze roze kamer, en we begeven ons naar het restaurant om ons ontbijt te nuttigen. We kunnen kiezen uit verschillende opties, en we worden bediend door een jongen met een roze polo aan. Hij schenkt ons water in uit een roze kruik. Ons buikje wordt gevuld met eitjes, toast, vers fruit en een shake van watermeloen. Daarna checken we uit in het Pink Coco hotel en verhuizen we naar het hotel wat ongeveer 500 meter verderop van het eiland ligt, teveneneens ook aan het strand. Dit resort noemt the pearl of Trawangan. Onze kamer is nog niet klaar maar we laten onze bagage al achter aan de receptie van het hotel. Daarna wandelen we tot helemaal de andere kant van het eiland, het is weer boven de 30 graden maar het voelt aan of het is 50 graden, …haha beetje overdrijven toch. We besluiten om iets fris te drinken in een bar met zicht op het blauwgroene water van de zee. Helaas pech voor Molleke want het zal voor haar een flesje water worden. We wandelen op ons gemakje terug en stoppen halverwege voor te lunchen. Gewoon een portie frietjes en kippenbouten in een krokant jasje. Na de lunch is onze kamer klaar en onze bagage is al op de kamer gebracht door het personeel. Nu is het tijd om weer wat te relaxen aan het zwembad en zo af en toe een plonske te doen. In het zwembad is ook een waterval nagemaakt waar we onder kunnen staan. De rest van de avond is verloopt weer heel smooth. We gaan weer gezellig uit eten en ploffen ons daarna in een zitzak op het strand in een strandbar. Wanneer we naar ons resort wandelen worden we weer voortdurend aangesproken. “Mushrooms? Magic mushrooms?” Of “marihuana ?” En ik kan het niet laten om te reageren. Ik antwoord terug” what? Banana?” Hij zegt “ no no, …no banana,… marihuana” ik lach eens vriendelijk en bedank de man en zeg dat we niet zijn geïnteresseerd. Het werd toch toch weeral middernacht voor we slaapjes gingen doen. Alweer een nacht gepasseerd en de volgende dag start wederom weer met een meerkeuze ontbijt. Vandaag varen we weer terug naar Bali waar onze gids ons normaal zou moeten opwachten met onze koffers. We zouden de boot hebben om 11 uur, maar de boot heeft wat vertraging en hij komt om 12 uur pas aan.! We varen eerst naar Gili air om andere reizigers te laten in en uitstappen. Vervolgens varen we naar Lombok om weer mensen te laten in en uitstappen om daarna in één rechte lijn koers naar Bali te zetten. Wanneer we aankomen staat onze gids ons op te wachten. Zijn auto staat op 5 minuutjes van de haven geparkeerd. Daarna rijden we naar het Oosten,  over de bergen door het groene landschap. We zijn onderweg naar de Pura Besakih. De Pura Besakih is de grootste tempel, ook wel de Moedertempel genoemd. De hindoeïstische tempel ligt op de hellingen van de vulkaan Gunung Agung. Het is een heilig tempelcomplex gelegen op een berg en bereikbaar door een lange trap. Het dateert van de 14e tot de 18e eeuw. Er moet me echter nog wel één ding van het hart. Onderweg naar deze tempel rijdt onze gids een spelende hond aan. Honden lopen hier op Bali overal gewoon los door de straat en langs de kant van de weg. Deze hond zou achter een andere hond aan het lopen zijn geweest, en plotseling over willen steken hebben. Ik ga dit voorval niet in detail beschrijven, Onze gids stopt echter ook niet om te kijken naar het gewonde dier. Ik denk dat dit hier zo vaak gebeurd. Voor de rest van de dag ben ik wel helemaal van mijn melk door dit voorval. We rijden verder naar de tempel, waar we een kleine rondleiding krijgen van een locale gids. Eerst krijgen we een sarong aan om onze benen te bedekken. Nyoman koopt hier een zakje met bloemen, wierookstokjes, en wie weet wat nog allemaal. Dit dient om te offeren aan de goden. Na het tempelbezoek wacht ons nog een rit van een uurtje naar Ubud. We hadden besloten om weer re slapen in de Bohemian huts waar we al eerder in verbleven, en ook omdat toch elke kamer verschillend is. Het beloofde wel een korte nacht te worden want om half 6 liep onze wekker af. We zouden de boot moeten halen in Sanur om naar Nusa Penida te varen, dit is een eiland voor de kust van Bali. Maar dat verhaal is voor de volgende keer. Slaapwel.

1. Nicky maes:
    12 juni 2022
    Weer tof om te lezen. Idd bakken en braden.maar als jullie vrijdag terug zijn is het hier ook bakken en braden haha tegen het weekend over de 30 graden hier. Geniet er nog maar van want het zal rap vrijdag zijn.
    Slaapwel