Droom is in Fransschoek!

2 oktober 2023 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We hoorden de wind deze nacht fel te keer gaan. En tegen de ochtend kregen we er nog gemiezer bovenop. Van zon was geen sprake. Even buienradar raadplegen. En zo te zien zou het rond de middag beter worden. We maken de oversteek van ons huisje naar het hoofdgebouw, waar we ons ontbijt in buffetvorm kunnen nuttigen. De houtkachel staat gezellig te branden. Na het ontbijt besluiten we om naar Stellenbosch te rijden alvorens we naar Fransschoek gaan. We slapen vanavond namelijk bij Droom. Een soort van bed and breakfast dat is opgericht door Kathleen Aerts en haar man Steven. We kijken nog even naar het adres waar we vanavond zullen slapen, en komen tot de conclusie dat deze B&B niet in Fransschoek ligt. Maar dat zien we dan straks wel, we rijden nu eerst naar  Stellenbosch. Dit is ook weer een levendig stadje met tal van leuke straatjes. De regen is ook al een tijdje gestopt en het is nog een zonnige dag geworden met een lekker temperatuurtje van 24 graden. We bezoeken in Stellenbosch ook “Oom Samie se winkel”. Deze winkel is onaangeroerd gebleven en bestaat sinds 1904. De winkel is onderverdeeld in tal van verschillende kamertjes, en een gangpad wat je moet volgen. Je kan er haast niet keren omdat het gangpad zo smal is, en in de winkel ligt alles zo vol gepropt en door elkaar. En toch straalt deze winkel zoveel charme uit. Ze verkopen echt bijna alles, maar dan wel met the look uit nostalgische tijden. Van porselein tot bloemenzaadjes, van kruiden tot kleding, van visgerief tot snoep, van speelgoed tot gasmaskers, en alles daartussen. Het is wel verboden om binnen foto’s te nemen of video-opnames te maken. Dit doen we dan maar aan de buitenkant van “Oom Samie se winkel”. Na onze lunch rijden we dan verder naar Droom. Onze Gps vind natuurlijk deze plaats weer niet, dus we besluiten om de gsm erbij te nemen en Google maps te gebruiken. We zien dat het een uurtje rijden is van waar we nu zijn, en dat we een snelweg op moeten gedurende 45 km, dus onze gsm kan wel even terug uit om data te besparen. Na een uurtje zijn we er bijna. Onze gsm verteld ons “ arrive at destination on your left side”…. Huh? …Een golfclub? Dat zal het wel niet zijn denken we, en we zetten onze auto even aan de kant. We controleren nog eens op de gsm en ergens moeten we toch iets verkeerd gedaan hebben want wat blijkt…. De B&B ligt toch in Fransschoek, en dit is een uur rijden van waar we op het moment zaten. En erger nog, dezelfde richting van waar we kwamen. Dat is dan weer typisch, we snappen het nog steeds niet waar het ineens zo fout is gelopen. En dus na nog eens een uurtje later komen we aan bij Droom. We bellen aan bij de poort, en niet veel later gaat de poort open. We rijden via het zandpaadje naar de parking, en daar we worden opgehaald door een medewerker. We worden met een golfkarretje, waar onze bagage wordt opgeladen, naar onze kamer gebracht. Eigenlijk net hetzelfde zoals in de serie villa Zuid-Afrika, waarin Kathleen en Steven hun droom willen waarmaken. We worden goed ontvangen, en de medewerker van de B&B helpt ons met het boeken van een restaurant hier in het dorp, waar we later die avond gaan dineren. De man vertelde ons ook dat Kathleen gisteren nog geweest was en hij kon bijna met zekerheid zeggen dat we haar niet gingen zien omdat ze normaal in het weekend nooit komt. Jammer maar niets aan te doen,… we laten het niet aan ons hartje komen en genieten even van de rust. Want dat is het hier wel.

1. Nicky maes:
    3 oktober 2023
    Jullie zijn toch iets ze haha, maar jullie geraken toch steeds waar je moet zijn .
    Voila lekker genieten is de boodschap.
  2. 3 oktober 2023
    Ooooo das weer 1 belevenis hey kim🙈🙈
  3. Make:
    3 oktober 2023
    en kim blijft schrijven he